Publiczna Katolicka Szkoła Podstawowa
im. św. Joanny Beretty Molli w Krakowie
Regulamin zajęć pozalekcyjnych
prowadzonych
w Publicznej Katolickiej Szkole Podstawowej
im. św. Joanny Beretty Molli w Krakowie
§1
INFORMACJE OGÓLNE
- Szkoła organizuje zajęcia pozalekcyjne (zwane także zajęciami dodatkowymi) rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów, a także zajęcia wspierające
i uzupełniające.
- Prowadzone przez szkołę zajęcia pozalekcyjne mają na celu zapewnienie harmonijnego rozwoju uczniów, poszerzenie ich zainteresowań, rozwijanie talentów
i umiejętności uczniów szczególnie uzdolnionych, a także wspieranie uczniów
o specjalnych potrzebach edukacyjnych, na miarę ich możliwości.
- Szkoła organizuje zajęcia pozalekcyjne płatne, jak również zajęcia pozalekcyjne bezpłatne.
- Na terenie szkoły zajęcia pozalekcyjne mogą prowadzić także firmy zewnętrzne (zwane także organizatorami zewnętrznymi).
- Zajęcia pozalekcyjne prowadzone są przez nauczycieli szkoły oraz instruktorów zatrudnionych przez firmy zewnętrzne.
- Zajęcia pozalekcyjne są nieobowiązkowe, uczestnictwo w nich jest dobrowolne
i powinno wynikać z zainteresowań i/ lub z potrzeb danego ucznia.
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, uzupełniające, korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne są obowiązkowe dla uczniów, którzy zostali na nie skierowani przez nauczyciela, pedagoga itd. na podstawie zaświadczenia lekarskiego lub na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, po uprzednim wyrażeniu pisemnej zgody rodzica (prawnego opiekuna) ucznia.
- Szkoła przedstawia rodzicom ofertę zajęć pozalekcyjnych w pierwszej połowie września danego roku szkolnego poprzez umieszczenie informacji ofertowej na stronie internetowej szkoły.
- W ofercie zajęć dodatkowych organizatorzy przedstawiają: opis zajęć, terminy wraz
z godzinami zajęć, minimalną i maksymalną liczbę uczestników zajęć.
- Szkoła zastrzega sobie możliwość wpływania na terminy organizacji zajęć, zależnie od planu lekcji i dostępności sal lekcyjnych.
- Koordynacją zajęć pozalekcyjnych w danym roku szkolnym zajmuje się zespół
ds. organizacji zajęć dodatkowych powołany przez Dyrektora szkoły.
§2
ZAPISY NA ZAJĘCIA DODATKOWE
- Zapisy na zajęcia dodatkowe odbywają się w pierwszej połowie września
danego roku szkolnego zgodnie z podanym terminarzem i instrukcją zapisu, poprzez Formularz Zapisu udostępniony na stronie internetowej szkoły.
- Zapisy na zajęcia dodatkowe prowadzone przez firmy zewnętrzne odbywają się
w pierwszych tygodniach września zgodnie z zasadami zapisu ustalonymi przez daną firmę.
- Zapis ucznia na zajęcia dodatkowe wiąże się z potwierdzeniem zapoznania się
z regulaminem zajęć dodatkowych przez rodzica (opiekuna prawnego) oraz z jego semestralnym zobowiązaniem do wnoszenia opłat za wybrane zajęcia dodatkowe.
- W terminie ustalonym przez zespół ds. organizacji zajęć dodatkowych następuje ogłoszenie list uczniów zakwalifikowanych na dane zajęcia dodatkowe.
- Na zajęcia pozalekcyjne realizowane w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej (zajęcia uzupełniające i wspierające) nie są prowadzone zapisy, uczniowie zgłaszani są przez nauczycieli.
- O zakwalifikowaniu się ucznia na dane zajęcia pozalekcyjne decyduje kolejność zgłoszeń. Po wykorzystaniu limitu miejsc określonego dla danych zajęć, lista zakwalifikowanych na nie uczniów zostaje zamknięta.
- Przed rozpoczęciem zajęć, organizator zewnętrzny informuje zespół ds. organizacji zajęć dodatkowych oraz sekretariat szkoły:
a) o tym, czy uzbierała się minimalna liczba uczestników i czy zajęcia rozpoczną się,
b) potwierdza dzień i godzinę zajęć,
c) przekazuje listę uczniów zapisanych na zajęcia (jeśli zapis na zajęcia realizowany był bezpośrednio u organizatora zewnętrznego).
- Prowadzący każdych zajęć dodatkowych zobowiązuje się do powiadamiania sekretariatu i zespół ds. zajęć dodatkowych o każdorazowym dopisaniu się lub rezygnacji ucznia z zajęć.
§3
ORGANIZACJA ZAJĘĆ DODATKOWYCH
- Warunkiem uruchomienia poszczególnych zajęć pozalekcyjnych jest zgłoszenie się
minimalnej liczby uczestników.
- W przypadku zgłoszenia się większej liczby chętnych na wybrane zajęcia dodatkowe, liczy się kolejność zgłoszeń.
- Potwierdzeniem udziału dziecka w zajęciach pozalekcyjnych, których organizatorem jest szkoła, jest dokonanie semestralnej opłaty za zajęcia powielonej o ilość zajęć, na które zapisane zostało dziecko.
- Brak dokonania semestralnej opłaty w terminach określonych w dokumencie (terminarz) jest równoznaczny ze skreśleniem dziecka z listy uczestników zajęć pozalekcyjnych.
- Zajęcia dodatkowe w pierwszym semestrze rozpoczynają się w drugim lub w trzecim tygodniu września zgodnie z harmonogramem zajęć dodatkowych ustalonym na dany rok szkolny.
- W przypadku rezygnacji z zajęć dodatkowych należy o tym poinformować niezwłocznie prowadzącego dane zajęcia oraz sekretariat szkoły.
- Rezygnacja z zajęć dodatkowych jest możliwa do końca września danego roku szkolnego. Kolejnych zmian (rezygnacji) można dokonać po pierwszym semestrze danego roku szkolnego.
- Rezygnacja z zajęć dodatkowych w innych terminach niż wskazanych w pkt 7 §3 nie zwalnia rodzica/ opiekuna prawnego z regulowania opłat za wybrane zajęcia dodatkowe.
- Aktualne godziny, terminy zajęć i ich opis są dostępne na stronie internetowej szkoły.
§4
REALIZACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH
- Nauczyciel lub instruktor zajęć dodatkowych odbiera uczestników zajęć ze świetlicy szkolnej, dotyczy to uczniów klas I-III. Starsi uczniowie przychodzą na zajęcia samodzielnie.
- W trakcie zajęć pozalekcyjnych uczniowie pozostają pod opieką prowadzącego zajęcia.
- W trakcie zajęć uczniowie nie mogą samodzielnie opuszczać sali i pozostawać bez opieki.
- Po zakończonych zajęciach nauczyciele prowadzący zobowiązani są do odprowadzenia dzieci do nauczyciela świetlicy (I-III) i przekazania ich pod jego opiekę oraz powiadomienia nauczyciela świetlicy, które dzieci zostały odebrane przez opiekunów bezpośrednio po lub podczas zajęć.
- W trakcie zajęć dodatkowych uczniowie nie mogą korzystać z telefonów komórkowych.
- W czasie zajęć dodatkowych wszyscy uczniowie zobowiązani są do przestrzegania szkolnego regulaminu zachowania.
- Do obowiązków uczestników zajęć należy: systematyczne uczestniczenie, przestrzeganie punktualności, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, aktywny udział
w zajęciach, pozostawienie porządku po zakończeniu zajęć.
- W przypadku powtarzającego się nieodpowiedniego zachowania ucznia, utrudniającego prowadzenie zajęć, prowadzący zajęcia może ograniczyć uczestniczenie ucznia
w zajęciach lub skreślić go z listy uczestników.
- Po trzech, kolejnych nieusprawiedliwionych nieobecnościach ucznia na zajęciach dodatkowych może nastąpić skreślenie ucznia z listy uczestników zajęć pozalekcyjnych po wcześniejszym kontakcie z rodzicami (opiekunami prawnymi) w celu wyjaśnienia przyczyn nieobecności.
- Ograniczenie uczestniczenia ucznia w zajęciach lub skreślenie go z listy uczestników może nastąpić także w wyniku braku regulowania opłat za wybrane zajęcia dodatkowe.
- Prowadzący zajęcia pozalekcyjne zobowiązani są do prowadzenia dzienników zajęć dodatkowych.
§5
ZAWIESZENIE, ODWOŁANIE I ZWALNIANIE Z ZAJĘĆ
- W sytuacjach losowych pojedyncze zajęcia pozalekcyjne mogą zostać odwołane.
- W przypadku niezdolności do pracy nauczyciela lub instruktora, jeśli jest to możliwe szkoła lub firma zewnętrzna stara się zapewnić zastępstwo.
- Jeśli zastępstwo nie jest możliwe, osoba prowadząca zajęcia jest zobowiązana poinformować o tym sekretariat i rodziców uczestników zajęć, ewentualnie ustalić dogodny termin ich odpracowania, informując o tym rodziców.
- Zwalnianie ucznia z zajęć pozalekcyjnych w danym dniu następuje na pisemną prośbę rodzica (prawnego opiekuna) poprzez wiadomość w dzienniku elektronicznym bezpośrednio do prowadzącego dane zajęcia lub przez informację w dzienniczku ucznia lub przez osobisty odbiór ucznia ze szkoły przed lub w trakcie zajęć.
§6
REGULAMIN KORZYSTANIA Z SAL
- Zajęcia pozalekcyjne odbywają się w salach w budynku szkoły oraz poza szkołą zgodnie ze specyfiką zajęć (zajęcia sportowe, zajęcia historyczne, koło rowerowe).
- Instruktor prowadzący zajęcia zobowiązany jest do nadzorowania właściwego użytkowania sali oraz jej wyposażenia w trakcie zajęć.
- Zabrania się niszczenia wyposażenia i dekoracji sal, w których odbywają się zajęcia pozalekcyjne.
- Zabrania się korzystania z osobistych rzeczy uczniów pozostawionych w salach lekcyjnych.
- Po zakończonych zajęciach, instruktor oraz uczestnicy zajęć zobowiązani są do pozostawienia w sali porządku:
- posprzątania z podłogi wszelkich skrawków papieru lub materiałów,
- ustawienia ławek,
- ustawienia krzeseł zgodnie z układem zastanym w sali po zakończonych lekcjach,
- wytarcia tablicy,
- wyłączenia sprzętu (komputera, tablicy interaktywnej),
- zamknięcia sali.
§7
PŁATNOŚCI
- Płatności za zajęcia pozalekcyjne organizowane bezpośrednio przez szkołę regulowane są przez rodziców/ opiekunów prawnych uczniów na konto Katolickiego Centrum Edukacyjnego Caritas Archidiecezji Krakowskiej ul. Pędzichów 13 31-152 Kraków
o numerze: 29 8589 0006 0000 0030 6610 0707 w systemie semestralnym do końca września i do połowy lutego.
- W tytule wpłaty należy podać imię i nazwisko dziecka, nazwę szkoły oraz nazwy zajęć dodatkowych np. Jan Nowak/ szkoła św. Joanny/ tenis, zakodowani, koło teatralne.
- Płatności za zajęcia dodatkowe należy dokonywać zgodnie z terminarzem płatności ustalonym na dany rok szkolny.
- Płatności za zajęcia pozalekcyjne organizowane przez firmy zewnętrze regulowane są przez rodziców zgodnie z zasadami płatności ustalonymi przez dane firmy oraz
w terminie określonym przez organizatora zewnętrznego.
- Płatność za każde zajęcia dodatkowe, których bezpośrednim organizatorem jest szkoła wynosi 40 zł za miesiąc oraz 50 zł za miesiąc (zajęcia teatralne).
- Płatność za zajęcia z nauki pływania wynosi 200 zł za miesiąc.
- Rodzic zobowiązany jest do wyposażenia ucznia w materiały niezbędne do uczestniczenia w zajęciach dodatkowych (strój, materiały plastyczne itp.).
§8
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Wszelkie kwestie dotyczące zajęć dodatkowych (płatności, zapisów, rezygnacji itp.), regulowane są pomiędzy organizatorem zajęć dodatkowych a Dyrekcją Szkoły.
- W sprawach spornych ostateczna interpretacja regulaminu zajęć pozalekcyjnych należy do Dyrektora Szkoły.
Regulamin wchodzi w życie decyzją Rady Pedagogicznej z dnia 31 sierpnia 2023 roku.